Yeni Medyanın Markalara Etkisi

  İnternet çağında firmanıza reklam yapmak… Olayınız sadece TV değil aynı zamanda internetin sükseli siteleri. Her gün milyarlarca insan sosyal medyada – internette geziyor, sosyal medyanın önemi insan için bu kadar önemliyken hedef kitlesi “insan” olan markaların yeni medya ile tanışması kaçınılmaz oldu. Artık reklamlar sadece reklam olmaktan çıkıp yeni medya etkisiyle birer içerik oldu.
Yeni Medya Markalara Ne Yaptı ?
 Sosyal ağlarda hesap açıp aktif şekilde kullanmalarına sebep oldu. Bu sayede markanın reklamını buradan yapacak, satıcı ve müşteri ile doğrudan iletişim kurulacaktı. Müşteriler için elinin altında sanal bir mağaza, takip etmek istedikleri fırsatlar ayaklarına geldi.  Bir afişte sadece firmanın reklamını içimize sindirirken sosyal ağlarla birlikte müşteriye yorum ve şikayet hakkı da doğdu. Sosyal mecra müşteri kitlesine bir güç sağladı. İnternetten yorum ve şikayetleri direkt markaya atabildik, yorumlarımızı aynı dertten muzdarip diğer insanlarla tekrar yorumladık. E-Postamızı firmaya bırakarak bize dönüşlerini sağladık. Biz yorum hakkımızı kullanırken firmalar da stratejilerini bizim üzerimizden belirlemeye başladı. Sosyal medyada gördüğü kitleye yöneldi, müşteri davranışlarını çözümledi. Özellikle Facebook başta olmak üzere, Twitter ve Instagram’da kullanıcı hesapları sayesinde firmanın takipçileri belli oldu, genel kitle ortaya çıktı ki bu durum SEO için çok önem arz ediyor. Yorumlar doğrultusunda bize özel teklifler bile sundular. Firmalar şeffaflaşmak zorunda kaldı. İşte bu yeni medyanın devrimdir ! İnsanlar reklamlarda özgürlük istiyor, dayatmaya karşılar. Sosyal medya ile neredeyse içeriklerini kendileri belirliyor ve eğer başarılı bir sosyal medya kullanıcısı firmaysanız, müşteri sizi kendi isteğiyle takip ediyor.
Örneğin Türk Telekom;
Ekran Resmi 2016-04-26 22.04.24
Artık markalarla daha yakınız. Bir mesaj uzağımızdalar.
Firmalar sorularını artık Facebook ve Twitter’dan alıyorlar.
Yeri geldiğinde # kullanarak kendi postlarını oluşturuyorlar.Facebook, Twitter ve Instagram’ı faal kullanan Türk Telekom sosyal medyada içerik üretip, insanların sorularına da cevap veriyor, müşteri hizmetlerini beklemiyor ve sinir krizleri geçirmiyorsunuz.
Yeni medya özellikle firmalara müşterilerini görmelerini ve kendilerini geliştirmeleri için büyük katkıda bulundu. Müşteriler ise kendine uygunu bulmaktan ve fırsatlardan yararlandı.
Bonus:

Burger King örneği yorumları dinliyor gibi…

 

 

Görüşleriniz İçin: 

Reklamlar

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s