Bir Miktar Analiz İçerir

1-) Disrupted Marketing Bölümünden seçtiğim haber analizi

VR Teknolojisi günümüzde hızla yayılıyor. Bu hıza ayak uydurmak isteyen yenilikçi firmalar ise hemen bu teknolojiyi kendilerine adapte ediyorlar. VR teknolojisi bu yolla gazeteciliğe giriş yapmış oluyor. Mevcut teknoloji üzerinde önemli bir gelişme üreterek pazar yaratılmış oluyor. Yenilik isteyen firmalar VR’ı kullanmak için adım atıyorlar. VR, gazetenin sıkıcılığını bozup farklı bir yapıda çıkarak bizlere yenilik sağlıyor.

-Kartondan yapabiliyorsunuz ve fiyat açısından ucuza temin etmiş oluyorsunuz.

Maliyeti az olan bir ürünün yayılışı her zaman daha hızlı olur. Kullanım açısından zaten görselinize hitap eden bir ürünün yayılımının hızlı oluşu sizi bu alanı kullanmaya sevk eder.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-Gazete kağıdının düzlüğüne karşı VR’ın yüksek performansı.

-Daha çok işlevselliği mevcut ve daha çok görsele hitap ediyor.

Gazete kağıdının sadece tek açıdan bakabildiğimiz fotoğrafları ve zaten içinde video olmayan bir kağıt parçasından ziyade VR’ın bu iki durumu da içine alıp hem fotoğrafları 360 derece görmemiz ve video da oynatabilmesi gözlüğe bir yıkıcı güç kazandırıyor.

Örneğin yazıda Google ve NYTimes’ın VR konusunda iş birliği yapıp karton gözlükler dağıttığını görüyoruz. İşte bu durum teknolojinin diğer formatlara yaptığı etkiyi göstermekte. VR size adı gibi “sanal gerçeklik” sunar, gözlenilen durumu gördüğünüz gibi ayrıca yaşarsınız. Bazı durumlarda size görseller sebebiyle tranvalar yaşatsa dahi VR’ın geleceği çok açık. VR size haberlerde ve diğer fonksiyonlarında (film vs.) sizi sadelikten öteye geçirecek ve deneyim sağlayacak. Gazeteler tabii ki baki kalacak ancak VR teknolojisi de buraya el atacak ve içine dahil olacak. Daha fazla VR yıkıcı bir güç olacak, gelecekte hemen hemen her sektöre etkisini görebilirsiniz ancak VR gazetecilik sistematiğini de değiştirmiş olacak. Raporlama sistemi değişecek ve öncelik kameralara verilecek.

 

 

2-) Disrupted Media Bölümünden seçtiğim haber analizi

Nesnelerin akıllandığı ve dünyadaki tüm cihazların birbirine bağlandığı günümüzde, insanlar gelişen internet çağıyla televizyonu da internetinin içine gömdü.WEB 2.0 alışkanlıklarımızı ciddi anlamda değiştirdi. İnsanlar kaçırdıkları film-dizileri sonra izlemek, kendi izleme listesini kendi yaratmak istedi. Netfilix örneği de bunu yaptı. Mevcut pazara bir tehdit yarattı.

Size;

  • Tablet, akıllı telefon, Tv üzerinden tekrar izleyebileceğiniz sistem sundu.
  • Dizi veya film alabileceğiniz bir online mağza sundu.
  • İzleğeceğiniz içeriği kendinizin yapmanıza fırsat sundu.
  • Sosyal ağlar kullanılabiliyor.
  • Zaman ve mekan sınırlaması yapılmaksızın kullanıma açık.

Netflix büyük datayı kullandı, izleyici kitlesini öğrendi ve kitlenin isteğini öğrendi. Netflix kendi ağında bir topluluk oluşturdu. Dünya çapında milyonlarca müşterisi var. Aylık ödeme sistemiyle abone oluyorsunuz. İstediğiniz zaman istediğiniz yerde sizlere seçtiğiniz film veya diziyi izleme imkanını veriyor. Taşınabilir aygıtlar sayesinde her yerde dizinizi izleyebileceksiniz. Netflix’in sayısal verilerine göre Dünya’daki tüm internet trafiğinin yaklaşık yüzde 35’ini oluşturuyor ve bu sayı azımsanmayacak kadar çok. Tarihine bakıldığı zaman yeniliklere açık olan firmanın hayatını belki de bu tavrı kurtardı. DVD’lerin çöküş döneminde bu pazara giren Netflix kendine büyük bir yer buldu. Faydacı bir değişim noktasında olduğumuzu düşünüyorum. İnsanlar internet icat edildiğinden beri internet ve TV dizisi olmaktan söz etti ancak bu teknoloji yoktu ve şimdi Netflix gibi de bir yer var.


 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s